Kunne I godt tænke jer at øge jeres salg på Amazon? Amazon er en platform med netop salg for øje, og det er noget af det, I skal udnytte, når I skal markedsføre jeres virksomhed og produkter på platformen. En af de ting, der virkelig virker som katalysator for køb er den såkaldte Amazon Buy Box – det er Amazons kvalitetsstempel, der viser, at du har en troværdig virksomhed, som kunderne trygt kan handle med.
En af de ting, du måske kan arbejde med for i første omgang at skabe mere trafik til dine produkter, er annoncering. Amazon Ads skal være målrettet salg og virkelig få skabt et blikfang for dine produkter, både med billede, titel og produktbeskrivelsen. Det er vigtigt, at man stort set med det samme kan gennemskue, hvad det er, du gerne vil sælge – og ikke først, når man har klikket sig videre ind på hjemmesiden.
Derfor er Buy Box vigtigt
Måske du tænker, at du sagtens kan have virksomheden kørende alene med en virksomhedsprofil på Amazon, og at den såkaldte Buy Box i virkeligheden ikke er så vigtig. Reelt set kan det også godt fungere, men du er nødt til at være opmærksom på, at der væsentligt øget salg ved at have Buy Boxen – den er også med til at gøre hele processen noget lettere for dig, da du derved slipper for, at kunderne skal gennem flere forskellige processer for at købe.
Buy Box er noget, du kan opnå, når Amazon vurderer, at du er en troværdig og kvalificeret sælger. Det kan blandt andet ske gennem gode produktbeskrivelser, en hjemmeside der lever op til algoritmernes krav samt din responstid – god kundeservice lønner sig, og det vil du formentlig kunne se, ved at du med tiden får opbygget et ry, der lader Amazon give dig en Buy Box. Det skulle gerne skabe mere trafik til din side.