Har din virksomhed en webshop kan det være en stor fordel af bruge Google Ads. Der er nemlig flere annonceformer inden for Google Ads, som er meget relevante for webshops. Blandt andet Google Shopping er et rigtig godt marketingsværktøj, når man har en webshop.
Google Shopping er brug meget at potentielle købere, når de leder efter produkter. Annoncerne vises i toppen af søgeresultaterne som en karrusel eller som en gittervisning i højre side af skærmbilledet. Google Shopping tager udgangspunkt i de produktattributter, der er defineret i dit product feed. Google Shopping er derfor virkelig effektivt, når virksomheden har en webshop. Er der ikke alt for hård konkurrence i en kategori er der endda mulighed for at få vist flere af sine produkter.
Udover Google Shopping er der også tre andre former for annoncering med Google; søgeordsannoncer, displayannoncer og videoannoncer.
Søgeordsannoncer er tekstannoncer, der vises på resultatsiderne, når der bliver googlet. Er der fuld konkurrence om et søgeord, er der fire annoncer i toppen og 3 annoncer i bunden af siden. Det er altid en stor fordel at være øverst i søgeordsannoncerne for at få mest eksponering.Displayannoncer er annoncer, der er baseret på et billede. De vises på hjemmesider, der tillader Googles displayannoncer.
Videoannoncer findes på Youtube, der også ejes af Google. Dette er de videoannoncer, der dukker op forskellige steder igennem en Youtube video.
Virksomheden kan bruge én eller flere af disse annoncetyper til deres markedsføring. Det kommer helt an på, hvilken målgruppe virksomheden har. Er målgruppen de ældre generationer, er det ikke sikkert at videoannoncerne er så relevante, men de andre kunne godt være relevante. Det er helt op til din virksomhed.
Har din virksomhed brug for hjælp til jeres Google Ads, så kan det være en fordel af gøre brug af et Google Ads bureau. De har nemlig masser af erfaring med brugen af Google Ads, så de ved, hvordan man bruger marketingsformen optimalt, så man ikke spilder unødvendige penge. Et bureau kan derfor spare din virksomhed penge i det lange løb. Samtidig med at I ikke behøver at bruge tid på at lave alt arbejdet. I kan derfor bruge tid på det, I er gode til.