Søgemaskineoptimering, også kaldet SEO, er et af de bedste redskaber til at sikre din virksomheds hjemmeside en god placering på Google. Det vil nemlig være en rigtig stor fordel for hjemmesiden at være placeret på 1. eller 2. side af Google ved relevante søgeord. Det er nemlig de færreste mennesker, der kigger på flere sider på Google, når de skal finde noget. Vil man være mere synlig på Google, er det derfor en rigtig god ide at få en god placering på de søgeord, der er mest relevante for virksomheden. Det er derfor en rigtig god ide at optimere din virksomheds hjemmesides SEO, så I har bedre forudsætninger for at få den bedst mulige placering. Denne artikel giver nogle råd til, hvilke aspekter på din hjemmeside du kan kigge på, så din SEO bliver bedre, så du kan få en bedre placering på Google.
Start derfor med at lave en gennemgående søgeordsanalyse. Er der lavet SEO-tekster for de vigtigste søgeord? Er der ikke lavet SEO-tekster til alle de vigtigste søgeord, så er det med at få dem skrevet. Husk at følge SEO-reglerne, så dine tekster bliver lavet så godt som muligt – dette hjælper nemlig meget på din placering på Google. Når du har skrevet SEO-tekster til de resterende søgeord, kan det være en god ide at læse dine nuværende SEO-sider igennem. Det kan jo være, at disse skal optimeres lidt også. Husk også at tjekke, at metabeskrivelse, permalink, titelblad og lignende er sat rigtigt op.
Du kan dernæst kigge på den tekniske SEO. Loader din hjemmeside hurtigt? Er den responsiv, så den virker til andre enheder? Er der broken links eller duplicate content? Gå igennem alt det tekniske ved din hjemmeside og sikre dig, at alt fungerer på bedst mulig vis.
Så kommer vi til Off site SEO. Her er det en rigtig god ide at komme i gang med noget linkbuilding. Find andre hjemmesider, som har en høj DR og som er relevante for din egen hjemmeside. Du kan her købe dig til at få udgivet tekster, som kan omhandle ethvert emne, som indeholder et link til din hjemmeside. Gør dette løbende, så du bliver ved med at have nye tekster på hjemmesider, der leder hen på din hjemmeside.