Udover funktionalitet er det vigtigt når din hjemmeside skal designes at tænke på design og det førstehåndsindtryk du giver den mulige kunde. Er din hjemmeside nem at navigere? Er den fængende? Sørger den for at informere? Målet er at konvertere den besøgende til en kunde, derfor at det vigtigt at sørge for en god kunderejse.
Der er mange faktorer der spiller ind i den digitale kunderejse, der er meget omfattende. Den dækker over det øjeblik behovet for produktet opstår til kunden står med det færdige produkt. Derved skal al digital markedsføring optimeres. Den digitale kunderejse dækker over disse salgskanaler indenfor online marketing: Annoncering, adwords, nyhedsbreve, sociale medier, SEO og hjemmeside. En god strategi linker alle aspekter for at fremme din virksomhed. Kortlægning af kundens aktivitet skal til for at arbejde ordentligt med kunderejsen. Den online ‘presence’ er vigtigere end nogensinde, da de fleste har flyttet deres køb online.
Mere end nogensinde før handler folk på nettet. Derfor er det vigtigt at kunden kan finde dig når de søger på det ønskede produkt. Udover synlighed skal produktet, servicen eller andet også fange opmærksomheden på en helt anden måde end førhen. Det er nemt for kunden blot at gå videre til næste søgeresultat på google, hvis din side ikke er engagerende og aktuel.
Der er mange aspekter til udarbejdelsen af kunderejsen. I sidste ende skal man blot huske på at se alt fra den besøgendes (kundens) synsvinkel. Det handler om at gøre deres oplevelse så god som overhoved muligt og have konkurrenterne i mente. Alle kanalerne skal have et klart budskab og understøtte produktet.
Få hjælp til din hjemmeside med en god udviklingspartner. Køb WordPress hjemmeside og sikre den gode kunderejse via hjemmeside og online markedsføring. Hos Podi kan du få hjælp til hjemmesideudvikling, annoncering, søgeordsoptimering og meget mere.