LinkedIn er mere og mere blevet til et socialt medie, ligesom Facebook. LinkedIn er ofte mere arbejds- og virksomhedsrelateret, så det er en rigtig god platform for virksomheder at markedsføre sig på – især hvis man har B2B. Denne artikel vil gå igennem nogle gode råd til din virksomheds LinkedIn markedsføring.
Din målgruppe
Du skal gøre dig nogle overvejelser om, hvem din målgruppe er, og hvordan du igennem din profil kan synliggøre, at du kan skabe værdi for dine forbindelser. Igennem dine opslag, kommentarer og delinger skal du hele tiden forsøge at ramme din målgruppe. Det er derfor vigtigt at overveje, hvem din målgruppe er, og hvilke interesser de har, som er relateret til din virksomhed. Dette kan gøre virksomheden mere synlig for den rigtige målgruppe.
Antal af følgere
LinkedIn handler om at skabe forbindelser – det er det, LinkedIn er skabt til. Hver gang virksomhedens profil får en ny følger kommer det om på den nye følgers nyhedsfeed. Ved at få nye følgere får din virksomhedsprofil derfor gratis eksponering.
Brug det sociale netværk aktivt
LinkedIn er et socialt netværk, så det er en rigtig god ide at følge med i dit nyhedsfeed. ”Synes godt om” opslag eller artikler, du synes er gode. Kommenter på opslag, som du har lyst til, og del godt indhold på din egen tidslinje. Det viser virksomhedens interesser og synliggør den samtidig.
Brug videoer og billeder
Det handler om at synliggøre din virksomhed. Ligesom de fleste andre sociale medier, så virker videoer og billeder bedre end en masse tekst gør. Det er derfor en rigtig god ide ikke bare at dele tekstopslag men også at dele nogle billeder og videoer, når muligheden byder sig. Mange mennesker gider ikke altid bruge tiden på at læse en masse tekst, så det er en god ide at have billeder og videoer, som kan fange noget opmærksomhed.
Hold liv i din virksomhedsprofil
Ligesom med alle andre sociale medier, så er det vigtigt, at du holder liv i profilen. Del nogle opdateringer, kommenter på opslag, smid billeder op af virksomhedens professionelle og sociale liv. Del ting på din profil, som interesserer din målgruppe – og rigtig gerne noget, der relaterer til din virksomhed.