Skal din virksomhed have en hjemmeside eller en ny hjemmeside? Så er der helt sikkert nogle overvejelser, I skal gøre jer, så I er sikre på at få en hjemmeside som I vil have den. Denne artikel gennemgår nogle af de ting, som din virksomhed skal have overvejet, inden I har møde med det bureau, der skal lave jeres hjemmeside.
Det er en rigtig god ide at have hundrede procent styr på, hvad jeres hjemmeside skal bruges til og hvad budskabet er. Skal det være en webshop? En informationsbaseret hjemmeside? Det er en god ide at have fastlagt dette på forhånd, så bureauet ved, hvad de skal i gang med at lave.
Målgruppen for hjemmesiden er også vigtig at have fastlagt. Det har nemlig indflydelse på både design og brugervenlighed på hjemmesiden. For de ældre generationer er det for eksempel en rigtig god ide, at hjemmesiden er virkelig nem at finde rundt på og ikke har rigtig mange effekter, da ældre mennesker som regel ikke har brug for det ekstra ”lir”, og bliver mere forvirret af det. De yngre generationer er for eksempel glade for det ekstra ”lir”, da dette giver noget fedt til hjemmesiden, så brugerne ikke finder den kedelig.
Det er også en rigtig god ide at gøre jer nogle ideer om, hvordan designet til hjemmesiden skal være. Her kan det for eksempel være en rigtig god ide at se på professionelle hjemmesider for at finde ud af, hvad I godt kan lide. Disse kan I med fordel tage med til jeres møde med bureauet, der skal lave hjemmesiden, så I kan fortælle, hvilke aspekter I godt kan lide ved disse andre hjemmesider. Bureauet har derfor nemmere ved at få en bedre vision om, hvad I gerne vil have og kan meget nemmere fortælle jer, om de tanker I har gjort jer, kan lade sig gøre inden for deres kompetencer og prisen for hjemmesiden.
Dette er tre punkter, der er en god ide at have overvejet, inden din virksomhed skal have møde med webbureauet. Dette gør det meget nemmere for bureauet at finde frem til jeres vision for jeres kommende hjemmeside.