Automatiserer man opgaver i en virksomhed, kan det faktisk sparer medarbejderne for en masse tid. Dette betyder, at de kan koncentrere sig om andre opgaver, hvilket i sidste ende kan øge jeres indtægter.
Automatisering kan ske på mange måder. Det kan være en ny software, som automatisk trækker bestemte data ud hver måned til jeres kvalitetssikring – eller så I kan identificere produktionsspild. På denne måde vil I nemt kunne se produkter I producerer for mange af, eller hvad I sælger mest af.
Det kan også være i forhold til jeres marketing. Hvad virker i forhold til jeres produkter eller services? Det kunne for eksempel være I ville teste nye marketingsplatforme og kunne se, om det får jeres salg til at stige. Det kunne også være en måde at teste hvilken form for marketing, der giver mest mening i forhold til jeres målgruppe.
Automatisering kan også ske ved hjælp af udviklingen af en app. Det kunne være en intern app, hvor den giver besked til den næste medarbejder, at der er en opgave klar til dem. Opgaver kan dermed automatisk blive videregivet til den næste medarbejder eller afdeling, hvis I er flere der arbejder på det samme projekt. Har du en stor produktions virksomhed, som har flere afdelinger, kunne det for eksempel være, at I har tegnere til at designe produkter. Når en tegner/designer har trykket på en knap, der siger, at projektet er færdigt, kan det automatisk blive sendt videre til den næste medarbejder, indtil den til sidst automatisk kommer ned til produktionen, hvor designet bliver lavet. På denne måde er der ingen forsinkelser imellem de forskellige led i kæden.
Det kan også være en app mellem virksomheden og kunderne. Lad os sige, at du for eksempel har et rengøringsfirma. Udvikler I en app, hvor kunder skal booke tider til rengrøring, kunne I have en automatisering, der gjorde, at de automatisk ville komme ind på rengøringsmedarbejdernes kalender. Eller bliver en tid aflyst, forsvinder den automatisk fra kalenderen. På denne måde sparer I tid på at få kalendere til at passe sammen og slipper for at tage unødvendigt hen til kunder, der alligevel ikke er hjemme.