Det simple svar er, at det fører til flere kunder til din forretning. Men marketing er jo rigtig mange ting, så hvilken slags marketing der er mest relevant for din virksomhed, kan variere meget fra andre virksomheder.
For det første kommer det meget an på, hvem din målgruppe er. Det er en rigtig god ide at undersøge, hvilken marketingsstrategi der passer til din målgruppe, da du får mest ud af at markedsføre til dem. Dernæst er det en god ide at finde ud af, hvordan du bedst markedsfører din virksomhed. Vil online marketing virke bedst eller fysisk marketing – eller måske et mix af begge dele?
Online marketing inkluderer blandt andet Facebook og Instagram annoncering, LinkedIn og Google Ads. Online marketing er blevet mere og mere relevant for langt de fleste, fordi manges hverdag foregår online. Facebook, Instagram og LinkedIn er platforme, som mange bruger i løbet af deres hverdag. Det er derfor steder, hvor rigtig mange potentielle kunder kan se dine annoncer. Google Ads er også en god måde at markedsføre for din virksomhed, da mange også kigger på Google hver dag.
Fysisk marketing inkluderer alt grafisk tryk. Det kan være bannere, flyers, løbesedler, klistermærker, brochurer, plakater og meget mere. Dette gør din virksomhed mere synlig i gadebilledet. Du kan have flyers, brochurer eller løbesedler til at ligge de steder, hvor din målgruppe kommer.
Markedsføring er simpelset for at gøre din virksomhed mere synlig for potentielle kunder. På denne måde får du flere kunder. Flere kunder betyder mere salg. Mere salg betyder flere penge til din virksomhed.
Dog kræver det faktisk en del at markedsføre sig ordentligt, så man får noget ud af det og ikke bare kaster penge ud ad vinduet. For mange virksomheder kan det derfor være en god ide, enten at have en marketings manager, der har styr på alt i forhold til markedsføring, eller ansætte et marketingsbureau, som kan hjælpe dig med at optimere din markedsføring, så du får mere ud af den. Et marketingsbureau laver grundige analyser af din virksomheds behov, så de ved, hvordan lige præcis din virksomhed bedst markedsfører sig.