Hjemmesider er vigtige for rigtig mange virksomheder. Det er en måde hvorpå potentielle kunder kan se, hvilke servicer man udbyder, og generelt hvad hele virksomheden står for. Det er derfor rigtig vigtigt, at hjemmesiden ser indbydende ud, er nemt at finde ud af, og har alle oplysninger, kunden kunne have brug for.
Førstehåndsindtrykket er vigtigt for hjemmesider. Du kan ikke lave et førstehåndsindtryk om, så derfor er der vigtigt, at det første er godt. Det første kunden ser på hjemmesiden skal derfor give dem lyst til at lære mere om din virksomhed. Det er derfor en god ide at lave dit budskab være det første kunden ser på din hjemmeside.
Dernæst skal du fastholde kunden, så de har lyst til at lære mere og mere om din virksomhed. Det er derfor vigtigt, at du ikke har for mange hovedbudskaber på din side, da det kan gøre siden mere uoverskuelig. Føler kunden at din hjemmeside er for uoverskuelig går de for det meste videre til en anden hjemmeside, da de ikke vil spilde deres tid.
Fang dine kunders interesse øverst på alle dine landingspages. Det er ofte her kunden orienterer sig først. Lav det derfor overskueligt for kunden at hoppe mellem dine forskellige landingspages og giv dem lyst til at læse mere ned ad siderne.
Designet på din hjemmeside skal gerne være enkelt. Kunden skal kunne bevæge sig igennem dine forskellige sider og finde frem til de oplysninger, de søger. Skab med fordel masser af luft i designet på din hjemmeside, så den ikke virker for rodet.
Billeder er uundværlige på en hjemmeside. Gode billeder på en hjemmeside skaber et indtryk af professionalitet og giver liv til siden. Det er derfor en god ide ikke bare at have en masse tekst til at stå på dine landingspages, men varierer det med billeder i god kvalitet.
Hav altid din målgruppe in mente. Din hjemmeside skal appellere til din målgruppe, så derfor skal den laves i forhold til den. Det er derfor ikke en god ide kun at lave hjemmesiden efter, hvad du synes er godt. Du skal tænke over, hvad din målgruppe vil have.