Nyheder
Typer af hjemmesider
ChatGPT er kommet for at blive og en...
ChatGPT og AI Chatbots: Hvordan de kan optimere...
Overvejelser inden investeringer
Den fuldstændigt automatiserede produktionsvirksomhed – nær remtid eller...
Hvor skal jeg købe computere til mine ansatte?
Sådan vælger du den rigtige udbyder af webshop...
Hvorfor vælge Google Ads til din webshop?
Hvordan optimerer du din hjemmesides SEO?
Hvad er teknisk dokumentation og hvorfor er det...
Teknisk Magasin
  • Forsiden
  • Din artikel
  • Kontakt
GuidesIværksætteriTeknologi

Hvad er en søgeordsanalyse og hvad skal du bruge det til?

by Mette Hansen 29. marts 2022
skrevet af Mette Hansen 29. marts 2022

En søgeordsanalyse er et værktøj til at give dig viden om, hvad din målgruppe søger efter på Google, og hvad de søger mest efter. Det handler derfor i første omgang om at lave en liste med alle de søgeord og -fraser, der kan relatere til dine ydelser og produkter. 

En god søgeordsanalyse er derfor fundamentet for en succesfuld SEO-indsats i forhold til sproglig SEO, og derfor din virksomheds synlighed på Google. Sproglig SEO er ingenting uden en god søgeordsanalyse. SEO-teksterne skal nemlig laves ud fra de bedste søgeord fra analysen. Når først du har styr på, hvilke søgeord du skal lave SEO-tekster ud fra, så kan du begynde at skrive dem. De mest basale regler for SEO er at søgeordet skal bruges i både H1 og H2, søgeordet skal nævnet i første afsnit af teksten, søgeordet skal nævnes et bestemt antal gange i forhold til længden af teksten, der skal være interne links og titelblad, permalink, metabeskrivelse og alt tag på billede skal være opsat korrekt. Har du styr på alt dette, er du godt på vej til at få lavet en god SEO-tekst, som kan være medvirkende til, at du rangerer højere på Google. 

Skal du have en god Google Ads, er det også en god ide at lave en søgeordsanalyse. Her skal du nemlig igen have styr på, hvad din målgruppe søger efter, når de søger på Google. Hvilke ord er relateret til dine produkter eller ydelser? Derefter er det også en god ide at finde ud af, om der er meget konkurrence i forhold til nogle af søgeordene, du vil bruge til din Google Ads. Det kan nemlig nogle gange ikke betale sig at købe sig ind med et bestemt søgeord, fordi det bliver for dyrt, hvis der er for meget konkurrence. 

Med en god søgeordsanalyse kan du derfor rangere højere på Googles sider, hvilket giver dig større synlighed overfor potentielle kunder – hvilket i sidste ende giver dig flere kunder i biksen.

0 kommentar
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Mette Hansen

forrige nyhed
Hvorfor er marketing vigtigt?
næste nyhed
Sådan fikser du utætte vinduer

Related Articles

Typer af hjemmesider

15. maj 2023

ChatGPT er kommet for at blive og en...

9. maj 2023

ChatGPT og AI Chatbots: Hvordan de kan optimere...

26. april 2023

Overvejelser inden investeringer

20. april 2023

Den fuldstændigt automatiserede produktionsvirksomhed – nær remtid eller...

13. december 2022

Hvorfor vælge Google Ads til din webshop?

16. august 2022

Hvordan optimerer du din hjemmesides SEO?

13. august 2022

Hvad er teknisk dokumentation og hvorfor er det...

13. august 2022

Grønnere elforbrugs plan for verdensherredømme, og andre nyheder

12. august 2022

Solcellebilen Lightyear One er på vej

3. august 2022

Skriv en kommentar Cancel Reply

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

Seneste indlæg

  • Typer af hjemmesider
  • ChatGPT er kommet for at blive og en ny tid med AI ved bordet
  • ChatGPT og AI Chatbots: Hvordan de kan optimere din virksomheds søgemaskineoptimering
  • Overvejelser inden investeringer
  • Den fuldstændigt automatiserede produktionsvirksomhed – nær remtid eller fjern utopi?

Seneste kommentarer

    Kategorier

    • Bedst i test
    • Betalingsservice
    • Byggeri
    • Data
    • Design
    • Energi
    • Firmaevents
    • Forsyning
    • Gadgets
    • Guides
    • Hifi
    • Industri
    • Iværksætteri
    • Landbrug
    • Patent
    • Søfart
    • Tech
    • Teknologi
    • Tricks
    • Udekøkken
    • Uncategorized
    • Virksomhedsideer
    • Webshop

    Nyeste

    • Typer af hjemmesider

      15. maj 2023
    • ChatGPT er kommet for at blive og en ny tid med AI ved bordet

      9. maj 2023
    • ChatGPT og AI Chatbots: Hvordan de kan optimere din virksomheds søgemaskineoptimering

      26. april 2023
    • Overvejelser inden investeringer

      20. april 2023
    • Den fuldstændigt automatiserede produktionsvirksomhed – nær remtid eller fjern utopi?

      13. december 2022

    Kategorier

    • Bedst i test (2)
    • Betalingsservice (1)
    • Byggeri (19)
    • Data (13)
    • Design (2)
    • Energi (15)
    • Firmaevents (2)
    • Forsyning (1)
    • Gadgets (14)
    • Guides (23)
    • Hifi (4)
    • Industri (3)
    • Iværksætteri (15)
    • Landbrug (2)
    • Patent (1)
    • Søfart (1)
    • Tech (16)
    • Teknologi (16)
    • Tricks (11)
    • Udekøkken (2)
    • Uncategorized (6)
    • Virksomhedsideer (15)
    • Webshop (9)

    Populært

    • 1

      Guide: Sådan indretter du bedst en lejlighed

      28. juli 2020
    • 2

      Find blækpatroner til din printer på PrinterPatroner.dk

      4. maj 2019
    • 3

      Det skal du tage højde for, når du skal købe en ATV til dit barn

      16. april 2020
    • 4

      Hvilket trægulv skal jeg vælge?

      30. april 2019

    Nyeste artikler

    • Typer af hjemmesider

      15. maj 2023
    • ChatGPT er kommet for at blive og en ny tid med AI ved bordet

      9. maj 2023
    • ChatGPT og AI Chatbots: Hvordan de kan optimere din virksomheds søgemaskineoptimering

      26. april 2023
    • Overvejelser inden investeringer

      20. april 2023
    • Den fuldstændigt automatiserede produktionsvirksomhed – nær remtid eller fjern utopi?

      13. december 2022

    På Facebook

    På Facebook
    • Facebook
    • Email
    • Rss

    @2018 - TEKNISK MAGASIN

    Teknisk Magasin
    • Forsiden
    • Din artikel
    • Kontakt